dinsdag 29 maart 2011

Silestone lanceert nieuwe reclamecampagne: ‘Silestone Authentic Life’ met Fernando Alonso

Deurne, maart 2011 Het Spaanse merk Silestone®, wereldleider in de productie en distributie van kwartsoppervlakken, lanceert een nieuwe reclamecampagne met Fernando Alonso in de hoofdrol. Natuurlijk, origineel, fun, innovatief, elegant en authentiek… het zijn adjectieven die van toepassing zijn op de campagne, getiteld ‘Silestone Authentic Life’.

silestonealonso

Het doel van de reclamecampagne is het idee van authenticiteit te versterken, een concept dat wereldwijd gekoppeld wordt aan Silestone®. Hoofdrolspeler in de campagne, naast een werkblad in de kleur Rosso Monza, is Formule 1 wereldkampioen Fernando Alonso, die opnieuw op een originele manier samenwerkt met Silestone®.

Achter het project zit een team van professionele 3D-specialisten. Álex Román werkte opnieuw samen met Silestone®. Hij managede het project en voegde er zijn eigen creatieve invulling aan toe. Ook Álex Trochut, eveneens een bekende Spaanse specialist in grafische effecten, speelde een sleutelrol in het project door de illustraties op zich te nemen. Beeldspecialist Iván Jurado zorgde voor de prominente rol die fotografie inneemt in de campagne.

Santiago Alfonso, Marketing Director van de Cosentino Group: "Cosentino is trots om met zulke professionals te werken. Hun ervaring, wijsheid en werk zorgde voor een uitzonderlijke campagne die niet onopgemerkt voorbij zal gaan in de reclame- en marketingwereld."

Net als in de vorige Silestone® campagne ‘Above Everything Else’, werd ervoor gekozen om 3D te gebruiken in combinatie met de nieuwste technologie. "De uitwerking van het concept was een intens proces. Elk teamlid werkte bijvoorbeeld vanuit een andere locatie. De hele campagne werd gecoördineerd via Skype en e-mail”, aldus Damián Granados, Brand Manager van de Cosentino Group.

Opnieuw neemt Silestone® dus het voortouw met een spot die toont hoe Silestone® in het ‘Authentic Life’ past.