dinsdag 4 oktober 2011

“Verwaarlozen met mate graag”

Ja, ik word nogal eens verwaarloosd. Maar vind ik dat erg? Nee hoor! Je kunt zeggen dat ik een van de weinigen ben die hier prima mee kan omgaan. Sterker nog: ik word er alleen maar mooier van! Maar dit is nu ook weer geen uitnodiging om het te bont te maken. Verwaarlozen met mate graag. Dan zorg ik dat je kunt genieten van mijn kleurige schoonheid.

Cambria 2.1

Is het arrogant als ik zeg dat ik een vurige beauty ben! Nee toch? Flets kun je me zeker niet noemen. M’n kleuren zijn fel, m’n vormen bijzonder en weelderig. Dat kunnen jullie Nederlanders wel gebruiken. Jullie doen je best, maar het blijft een beetje behelpen. Daar kunnen jullie ook niks aan doen, het is hier natuurlijk geen Zuid-Europa met al z’n kleur en flair.

Wat dat betreft heb ik zeker geboft met de mensen waar ik terecht ben gekomen. De vrouw is gek op kleur, draagt graag kleding met opvallende tinten en prints die haar goede figuur accentueert. Soms gaat ze voor de grote spiegel staan, die hier boven de open haard in de woonkamer hangt. Dan bekijkt ze zichzelf goedkeurend van alle kanten. Op zo’n moment ben ik echt trots op haar. Prima om te pronken met wat je hebt!

Maar schoonheid alleen is ook niet alles. Beauty wordt alleen maar sterker met brains. En daar kom ik dan weer om de hoek kijken. Want onderzoek heeft aangetoond dat mijn aanwezigheid ervoor zorgt dat je denkprestaties verbeteren. Pittig denkwerk te doen? Zorg dan dat een van mijn familieleden bij je in de buurt staat. Gegarandeerd dat je er dan wijzer van wordt.

Cambria, 2 jaar oud, Veenendaal

Bron: Bloemenbureau Holland | Cambria is de Woonplant van oktober 2011