maandag 28 februari 2011

Archetypisch: de 130/1130 stoel en tafel serie van Thonet

de Japanse ontwerper Naoto Fukasawa heeft een nieuwe serie eetkamer producten ontworpen voor Thonet. Elk element in de serie is gemaakt van massief hout. De complete serie wordt voor het eerst gepresenteerd tijdens de meubelbeurs in Milaan. Na de introductie van de 1130 eettafel in 2009, zijn nu ook bijpassende stoelen van de 130-serie beschikbaar. Fukasawa heeft een harmonieus geheel gecreëerd, door op een gevoelige en bescheiden manier bekende vormen te herinterpreteren en tegelijkertijd zijn doel om bestaande dingen nog beter te maken niet uit het ook te verliezen. Voor zijn ontwerp heeft hij gebruik gemaakt van het meest typerende Thonet materiaal: massief hout.

Thonet Shooting 05.+06.07.2010 Showroom Frankenberg

www.thonet.nl | Meer meubelen

zaterdag 26 februari 2011

Win een designklassieker!

De Vlinderstoel, wie kent hem niet? Het beroemde ontwerp van Arne Jacobsen? Wonen&Co de beurs daagt u uit om een eigen versie van deze designklassieker te laten zien.

designklassieker

Download hier de afbeelding, maak er iets bijzonders van, print het uit en prik het op de wand op het Designplein op Wonen&Co de beurs. Vergeet daarbij niet uw persoonsgegevens te vermelden.

Wieke Akkerman, eigenaresse van ‘Vervlogen Jaren’ heeft voor de leukste inzending een designklassieker beschikbaar gesteld. Het gaat om het ontwerp van Mart Stam van het meubelmerk Thonet.

Wil je gratis naar Wonen&Co?
Wordt fan van onze facebook en je maakt kans op een setje van 2 kaarten!

3d Experience op Wonen&Co

Bezoekers van het Beeld&Geluid Plein kunnen 3D op een bijzondere manier beleven. Op het plein, dat wordt geregisseerd door Bult Beeld&Geluid, wordt een 3D experience gecreëerd in een setting waarin Tarzan zich prima thuis zou voelen. Om de belevenis van driedimensionale televisie aan den lijve te ondervinden, wordt een deel van de stand van Bult Beeld&Geluid omgetoverd in een oerwoud, compleet met lianen en dierengeluiden. Op een scherm ter waarde van 100.000 euro wordt megagroot de film Avatar getoond, waardoor de bezoekers het idee krijgen dat ze écht in de film zitten.

avatar

Wil je gratis naar de beurs Wonen&Co?
Wordt fan van Wonenonline op facebook en je maakt kans op een setje van 2 kaarten voor Wonen&CO

vrijdag 25 februari 2011

Industry lamp

Deze grote industriële hanglamp is geïnspireerd op de fabrieksverlichting uit de 20ste eeuw. De lamp hangt aan een ketting en is geschikt voor de hal, keuken, huiskamer of op kantoor. De lamp is gemaakt van aluminium met glas en heeft een diameter van 50 cm 

file_69_18

0900-design.nl

donderdag 24 februari 2011

Luxe interieurs en inspiratie, tijdens EVISA

Van 19 t/m 22 maart 2011 vindt interieur event EVISA plaats en dit keer opent de beurs haar deuren ook voor de consument. Op zaterdag 19 maart kunnen interieurliefhebbers genieten van luxe interieurproducten in de historische ambiance van de Grote Kerk in Den Haag, tijdens de speciale consumenten dag.

image002 EVISA is oorspronkelijk een vakbeurs voor interieurarchitecten, detaillisten en stylisten uit de wonenbranche. Tijdens het event presenteren diverse merken hun nieuwste collecties op het gebied van textiel, vloerbedekking, behang, meubilair en accessoires: alles voor de basis van het luxe interieur. Nu kunnen alle interieurliefhebbers van deze prachtige producten genieten, tijdens de consumentendag op zaterdag 19 maart. Onder het genot van een hapje en drankje en binnen de overweldigende omgeving van de Grote Kerk worden consumenten op de hoogte gesteld van de nieuwste interieurtrends en -producten.

Kleurworkshop & stylingadvies
Uitgangspunt van EVISA 2011 is het thema De Kunst van het toepassen. Tijdens de kleurworkshop van Farrow & Ball leert men bijvoorbeeld hoe kleuren het beste geïntegreerd kunnen worden in het interieur. Deze kleurworkshop is er een van de vele. Daarnaast worden er lezingen gegeven waarbij interieur en styling centraal staan. Zo geeft topdecorateur Rob Piepers live demonstraties en staan er stylisten klaar om persoonlijk stylingadvies te geven. Evisa staat, kortom, garant voor een inspirerende, vernieuwende en gezellige dag!

http://www.evisa.nl

maandag 21 februari 2011

INNOSOL® KUBO wint Wallpaper* Design Award 2011

Na de Red Dot Design Award is de lichttherapie designlamp INNOSOL® KUBO nu ook onderscheiden met de prestigieuze Wallpaper* Design Award 2011.

innosol

Wallpaper* is één van de meest gerespecteerde uitgever op het gebied van design, mode en lifestyle. De Kubo werd tot Awardwinner gekozen door een jury met daarin Mario Bellini (Museum of Modern Art in New York), Pharrell Williams (rapper/producer/designer), Michael Nyman (Componist), Marc Quinn (kunstenaar), Natalie Massenet (oprichter net-a-porter) en Raf Simons (Modeontwerper Jil Sander).

Met twee toonaangevende designprijzen heeft het ontwerp van de Finse topontwerper Eero Aarnio zich nu al bewezen. En dat is ook de consument niet ontgaan. De abstract vormgegeven lamp met twee functies in één - design tafellamp en lichttherapielamp – heeft zich snel ontwikkeld tot een must have design lamp.

De INNOSOL® KUBO is opgebouwd uit een drietal kubussen van verschillend formaat. De moderne lamp geeft een geometrisch accent aan iedere ruimte, zowel op de vloer als op een tafel. Met een lichtopbrengst bij therapeutisch gebruik van 10.000 lux betekent de KUBO meer energie en vitaliteit.

Over INNOLUX

Het Finse Innojok Oy ltd (INNOLUX) ontwerpt en produceert design lampen in samenwerking met bekende en aanstormende Finse ontwerpers waaronder de INNOSOL® bright light lichttherapie lampen. INNOLUX verlichting is verkrijgbaar in 25 landen waaronder sinds oktober 2010 Nederland.

www.innolux.nl

donderdag 17 februari 2011

TRON designs CORIAN®

A movie-inspired design show by Disney® and DuPont™ Corian®

Creativiteit en innovatie ontmoeten design, Disney ontmoet DuPont™ Corian® op de volgende Designweek van Milaan (11-17 april 2011), het belangrijkste trefpunt voor designbedrijven en designprofessionals van over de hele wereld. DuPont en Disney stellen tentoon in de “Padiglione Visconti” (via Tortona 58, Milaan, in de Zona Tortona) “TRON designs CORIAN®”, een designtentoonstelling geïnspireerd op de film “TRON: Legacy” van Walt Disney Studios.

Het globale effect en de uitdrukkingskracht van "TRON: Legacy" heeft tal van kunstenaars en ontwerpers actief in mode, muziek, design en technologie geïnspireerd. De wereld van "TRON" is een lifestylefenomeen geworden, van de originele Daft Punk soundtrack over exclusieve kleding en designjuwelen tot de gloednieuwe videogame "TRON: Evolution".

De "TRON designs CORIAN®" tentoonstelling is een origineel designproject, waarvan de art-direction zal worden uitgevoerd door DuPont en Disney. Voor de creatie zal worden gebruikgemaakt van het hightech bekledingsmateriaal DuPont™ Corian® om een verrassende scenografie te creëren.

 clip_image004

Copyright beeld © Disney Enterprises, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Aangestuurd door Disney en DuPont zullen toonaangevende ondernemingen (zoals Altha, Capo d’Opera, Cappellini, Ernestomeda, Jacuzzi, Lago, Tao Esterno), architecten en ontwerpers (zoals Shai Akram, AquiliAlberg, Dror Benshetrit, Jordi Canudas, Giulio Cappellini, Nicolas Gwenael, Andrew Haythornthwaite, Setsu en Shinobu Ito, Lagostudio, Ilaria Marelli, Marco Piva) fascinerende ontwerpen en architecturale vormen creëren die geïnspireerd zijn op “TRON: Legacy” en die de veelzijdigheid van het hightech bekledingsmateriaal DuPont™ Corian® ten volle benutten.

De tentoonstelling krijgt ook waardevolle ondersteuning van technische partners als Sony (dat voorziet in geavanceerde audio- en video-uitrusting), Light Tape (hightech elektroluminescente folie), Luxit (geavanceerde architecturale LED-verlichtingsoplossingen), DuPont™ Imvelo™ (innovatief materiaal voor drukken en grafisch ontwerp) en Shicon (grafisch ontwerp voor communicatiemiddelen).

De “TRON designs CORIAN®” designtentoonstelling maakt deel uit van het “Pitti Progetto Visconti” evenementenprogramma. In dit project treedt architect Massimo Fucci, internationale consultant van DuPont™ Corian® business, op als art-direction-coördinator voor DuPont. Hij ontwerpt ook het design van de tentoonstelling.

Het DuPont ovale logo, DuPont™ en Corian® zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van E. I. du Pont de Nemours and Company of zijn dochterondernemingen. Het Tron® Legacy logo, het Disney® logo, Tron® en Disney® zijn geregistreerde handelsmerken van The Walt Disney Company.

Nieuw: Duurzame Designcollectie Sigg 2011

Sigg lanceert haar nieuwe designcollectie duurzame drinkflessen 2011. De graphics hebben een optimistische uitstraling met veel inspirerende en kleurrijke vormen. Ze zijn ontworpen door vele designers uit alle windrichtingen van onze planeet. Het Zwitserse merk Sigg maakt duurzame, aluminium drinkflessen die geschikt zijn voor water, sportdrank, koolzuurhoudende drank en vruchtensappen. Deze herbruikbare drinkflessen vormen wereldwijd een goed alternatief voor plastic flessen.

sigg

Duurzaam
Dagelijks worden meer dan 100 miljoen plastic PET-flessen worden weggegooid.  Plastic doet er 1000 jaar over om afgebroken te worden. Daarmee vormt deze afvalberg een enorme belasting voor onze planeet. De herbruikbare drinkflessen van Sigg vormen wereldwijd een goed alternatief voor plastic flessen.

De duurzame drinkflessen van de nieuwe Sigg collectie zijn verkrijgbaar via info@matterhorn.nl

maandag 14 februari 2011

Nederlandse ontwerpster Marike Andeweg wint iF 2011 product design award

Amsterdam – 14 februari, 2011

Binnen nog geen 6 maanden na de lancering van haar nieuwe merk NotOnlyWhite, is de Nederlandse ontwerpster Marike Andeweg trots te melden dat ze de iF 2011 product design award voor de Blend fontein collectie heeft gewonnen. Dit is inmiddels haar vierde iF design award in slechts 5 jaar tijd.

marike
De Blend fontein collectie is exclusief ontworpen voor haar nieuwe merk NotOnlyWhite.

De bovenkant van het organisch gevormde Blend wasbakje loopt naadloos over in de 6cm hoge spatrand en geeft het ontwerp een nostalgische uitstraling. Door middel van een ranke 4mm rvs beugel wordt de fontein aan de wand bevestigd. De Blend wordt uitgevoerd in wit Himacs en is voorzien van de fraaie Flush afvoer.

Marike Andeweg’s visie op design vindt zijn basis in zuiverheid en bruikbaarheid. Wat haar het meest inspireert is de uitdaging om een puur, eenvoudig product te creëren.

Meer badkamer

Win gratis kaarten voor de Gooische Vrouwen Ladies Night

Miele sponsort Gooische Vrouwen Ladies Night
Miele sponsort de Gooische Vrouwen Ladies Night: een feestelijke happening in 18 Pathé-theaters op 9 maart 2011, waarbij de nieuwe bioscoopfilm van de populaire serie Gooische Vrouwen wordt getoond. Bovendien introduceert Miele tijdens deze avond met de slogan ‘De Red Velvet maakt van iedere vloer een rode loper’ haar nieuwste stofzuiger Red Velvet.

S6-Red-Velvet-campagnebeeld-rode-loper

Stijlvol, stil, compact en energiezuinig
De stijlvolle Red Velvet-stofzuiger van Miele, voorzien van flockmateriaal, combineert een compact, roodfluwelen design met kracht en gebruikersgemak. Dankzij het geavanceerde Miele Silence System Plus met een ingekapselde, extra stille motor, geluidsisolatie in de behuizing en de nieuwe AirTeQ-zuigmond is de Red Velvet-stofzuiger niet alleen ultra stil, maar staat hij ook garant voor goede reinigingsprestaties. Bovendien is de Red Velvet-stofzuiger voorzien van een nieuwe motor van 1.200 Watt, waardoor het energieverbruik tot wel 45% lager is in vergelijking met een Miele-stofzuiger met een vermogen van 2.200 Watt.

Facebook
Vanaf maandag 14 februari 2011 maken consumenten kans op vier gratis kaarten voor de Gooische Vrouwen Ladies Night op 9 maart 2011 in 18 Pathé-theaters. De kaarten zijn te winnen door fan te worden van de speciale Red Velvet Facebook-pagina van Miele. Bovendien maken vier consumenten kans op VIP-tickets voor de officiële rode loper-première van de Gooische Vrouwen-film op 8 maart 2011 in Pathé Tuschinski te Amsterdam.

Tijdens de Ladies Night biedt Miele de consument de mogelijkheid een foto te maken op de rode loper voor de Miele-presswall. Deze foto zal op de Red Velvet Facebook-pagina worden geplaatst. Door zoveel mogelijk vrienden een foto te laten ‘liken’, maakt de consument kans op een Red Velvet-stofzuiger of een luxe weekend in het Gooi.

Gooische Vrouwen-pakket
In het verlengde van de sponsoring van de Gooische Vrouwen Ladies Night ontvangt de consument vanaf maandag 14 februari 2011 bij aankoop van een Red Velvet-stofzuiger een Gooische Vrouwen-pakket cadeau. Dit pakket bestaat uit een DVD-box met de Gooische Vrouwen-serie, twee bioscoopkaarten én het LINDA. Magazine.

Meer informatie over deze actie vindt u op www.miele.nl/redvelvet of www.facebook.com/mieleredvelvet

Nieuw Nederlands design: DTCH

Hornbach introduceert, als eerste bouwmarktketen in Nederland, het nieuwe merk voor raamdecoratie en woonaccessoires: DTCH.

Waar staat het merk DTCH voor?

In het kort staat het merk DTCH symbool voor: Echt Nederlands Design. Voor unieke woonproducten van origineel Nederlands design: nuchter, puur en kwalitatief hoogwaardig. Maar tegelijk hip, sympathiek en actueel. Bereikbaar en betaalbaar, met een enorme keuze in maten en voor standaardmaten unieke extra services (inkortservice en elektrische bediening tegen zeer geringe toeslagen).

Met een eigen creatief center, een eigen testcenter én steeds vernieuwende designs volgt het merk de laatste trends op de voet. Met speciale aandacht voor de ontwikkeling van producten die op een subtiele wijze de huidige standaardmassa in bouwmarkten ontstijgen. DTCH is zodoende de uitkomst voor de zelfbewuste, moderne en creatieve consument.

Waarom introduceert Hornbach een nieuw designmerk?

De makers van DTCH constateerden dat bouwmarkten te weinig vernieuwing en onderscheid aanbieden op het gebied van decoratie. De huidige collecties zijn vrij behoudend. Terwijl de wens van de consument juist is: een ruime keuze in betaalbaar design van hoge kwaliteit. Met de introductie van DTCH wil Hornbach die leemte in de markt vullen.

Waarom gekozen voor DTCH?

Door het DTCH-merk in het assortiment op te nemen, neemt Hornbach bewust afstand van de standaardcollecties die veel bouwmarkten kennen. DTCH laat namelijk zien dat trendy design en betaalbaarheid prima samen kunnen gaan.

Daarnaast biedt DTCH een enorme keuze in maten; veel meer dan men gewend is. Door deze al zeer uitgebreide collectie aan te vullen met een inkortservice en de mogelijkheid tot het elektrisch bedienen van producten tegen een revolutionair geringe toeslag, biedt DTCH eigenlijk maatwerk voor standaardmaten prijzen. Dankzij DTCH is Nederlands design nu voor iedereen toegankelijk en betaalbaar.

www.hornbach.nl

donderdag 10 februari 2011

Less is more. UNIQUE | DESIGN formmodul

Een overtuigend voor­beeld daarvan is deze strak omlijnde eetkamerstoel Unique. Een ogen­schijn­lijk simpele stoel; puur en elegant. Rug en zit lopen harmonieus in elkaar over. De brede zitting is voorzien van no-sag veren en ingeschuimd voor een merk­baar hoog zitcomfort.

KFF_UNIQUE_02

Karakteristiek is het met de hand gepolijste aluminium frame, dat naar wens ook met een kleurcoating uitge­voerd kan worden. Zo kent de Unique dus legio unieke gezichten. Van high-end design in de (project)uitvoe­ring aluminium met zwart leer tot extravagant met bijvoorbeeld felrode poten en rood leer. De stoel is er zowel met als zonder aluminium arm­leu­nin­gen; optioneel met leer bekleed. Unique sleepte al drie prestigieuze design awards in de wacht: de if award, de AIT Innovatieprijs en – dit jaar op de imm Keulen - de interior innovation award. Pluspunt voor de projectmarkt: Unique is stapelbaar.
Unique: de kracht van eenvoud.

KFF: het ambacht van design

De frisse vormgeving van deze gestof­feerde eetkamerstoel Maverick is toon­aangevend voor het trendbeeld van 2011: namelijk visueel 'lichte' stoelen met houten poten en een witte kuip. Een beeld dat even vertrouwd is als verras­send modern. Het karakteristieke onderstel is een eigentijdse interpre­ta­tie van de klassieke vierpoot en getuigt van het nodige vakmanschap. De ergonomisch gevormde zitschaal biedt een voelbaar hoog comfort en is strak gestoffeerd in leer of stof.

th_MAVERICK_01
Maverick: de archetypische keuken­stoel van toen in de KFF-versie van nu. En daarmee een designklassieker in spe.

Ontwerpster Birgit Hoffmann (1968) heeft o.a. als Senior Designer gewerkt bij Peter Maly. Sinds 2006 heeft zij haar eigen ontwerpbureau en werkt naast KFF voor onder meer Rolf Benz en deSede.

woensdag 9 februari 2011

Groen Grass op het aanrecht

Een geweldige gadget: dit groene tuintje voor in je keuken. Fraai én functioneel; want Grass is een design-droogrekje, speciaal bedoeld voor allerhande babyspulletjes zoals flesjes, speentjes en peuterbestek. Die blijven in de flexibele grassprieten rechtop staan om aan de lucht te kunnen drogen, terwijl het water opgevangen wordt in de witte bodembak. Grass bestaat uit twee losse delen die allebei de vaatwasser in kunnen, opdat bacteriën geen kans krijgen. Een welkom kado-idee van Boon voor jonge ouders. Afmetingen (L x B x H): 25 x 25 x 6,25 cm.

grasaanrecht

www.easy-to-go.com

Meer keuken nieuws

Bubbelicious!

De beste uitvindingen zijn vaak supersimpel. Dat geldt zeker voor Flexibath. Leuk om te zien door kleuren en vorm (Deens design) maar vooral geweldig omdat het een inklapbaar bad is. Nooit meer een sta-in-de-weg en ideaal voor klein behuisden. Even inklappen en het Flexibath is even klein als 2 aktetasjes naast elkaar.

2206-j-dFijn dus voor thuisgebruik en voor onderweg. Op vakantie, weekendje logeren of gewoon maar een lekkere dag in de tuin of op het balkon. Uitklappen, vullen en spetterpret is verzekerd. Handig om te weten: door de druk van het water, zetten de flexibele zijkanten iets uit, wat het Flexibath breder maakt dan de meeste andere kinderbadjes, zelfs groot genoeg voor twee kleine badgasten.

www.easy-to-go.com

Meer badkamer

Buggy aan de muur

Buggies en kinderwagens zijn vaak een behoorlijke sta-in-de-weg; zéker in flats, schuren, garages en woningen met een kleine hal. Maar ze worden wél elke dag gebruikt en daarom is het fijn om ze ‘startklaar’ te hebben.

buggy-up

BuggUp vond dé oplossing om deze ruimtevreters een eigen plek te geven, namelijk aan de muur! De BuggUp is een speciaal ontwikkelde beugel voor aan de wand, waar buggies en kinderwagens aan opgehangen kunnen worden. Een kwestie van inklappen en met de wieltjes of de duwstang in de beugel hangen. De stevige beugel is gemaakt van duurzaam, wit gecoat staal en wordt met drie bijgeleverde schroeven eenvoudig aan de muur bevestigd. Er is een BuggUp voor kinderwagens en een iets kleiner model voor buggies (beiden belastbaar tot 25 kilo). Een innovatief idee om elke dag plezier van te hebben. En een opgeruimd gevoel!

www.easy-to-go.com

Loungekussens voor een eitje

Niets zo vorige eeuw als eierdopjes. Waar elk product verder ontwikkeld bleven de handige dragers eeuwenlang verstoken van innovatie. Vacu Vin kwam, zag en creëerde de Egg Pillow. Een relaxt kussen dat elk ei vrolijk draagt. Zo kunnen eitjes ook loungen. Languit liggen of rechtop zitten. Simpel een kwestie van het ei goed neerzetten en tijdens het eten geeft het kussen de nodige stevigheid. Het ei staat als een huis, of zit of ligt…

loungekussen-eitje

Vacu Vin & ID Selection
De twee merken van International Innovation Company zijn Vacu Vin en ID Selection. Elk product van Vacu Vin heeft een unieke functie, die altijd te maken heeft met het genieten van eten en drinken. Vacu Vin sluit hiermee aan op de wereldwijde trend dat consumenten steeds meer aandacht hebben voor culinaire geneugten. Wijn (met of zonder bubbels), koffie, thee, groenten, fruit: voor al het lekkers worden slimme bewaar- en bereidingstoepassingen gelanceerd.

Melkpakken om te bezitten

Gerecycled verpakkingsmateriaal als melkpakken en plastic draagtasjes vormt de loeisterke basis van een nieuwe collectie tuinmeubelen. Onslijtbaar en bestand tegen alle weersinvloeden en chemicaliën; het is de collectie Long Island ten voeten uit. In het oog springend zijn de looks: de collectie Long Island van Poly-Wood is vooral mooi. De innovatieve collectie is gebaseerd op klassieke ontwerpen, dit keer dus niet uitgevoerd in kwetsbaar hout, maar robuust onderhoudsarm materiaal. Meer onderhoud dan een sopje in het voorjaar is niet nodig.

melkpakkentuinmeubelen

De Long Island -collectie wordt geleverd in sprankelende kleuren waarmee een indrukwekkend statement gemaakt wordt. Maar natuurlijk zijn ze ook verkrijgbaar in wit, de tijdloze nuance van luxe, romantiek en stijl. Het fraaie design, dat overigens dateert uit de jaren 50 van de vorige eeuw, kreeg een perfecte afwerking. Garantie op zitcomfort dus en oneindig veel kostbare momenten buiten.

De populaire modellen uit de serie zijn direct leverbaar, speciale items hebben een levertijd van 8 weken. De topcollectie behoort tot het hogere prijssegment van tuinmeubelen (vanaf € 278,-), maar daarmee schaft de consument ook een product aan met garantie voor jaren. Waar andere tuinmeubelen al lang en breed zijn vervangen, staan deze stoelen nog als een huis!

Kijk op www.poly-wood.nl voor meer inspiratie.

Meer tuinmeubelen trends 2011

Hope by Luceplan

Hope belichaamt de magie van de traditionele kroonluchter met een moderne uitstraling voorzien van geavanceerde technologie en met gebruik van eigentijdse materialen.

hope
In 2009 werd Hope door Luceplan gepresenteerd als de kroonluchter van nu. De enthousiaste reacties leidde tot een uitbreiding van het assortiment met nieuwe modellen. Een grote hanglamp met een doorsnede van maarliefst 200cm. Een wandmodel, een plafondversie en een vloermodel op een gepolijste roestvrijstalen driepoot. Bovendien kunnen de verschillende maten kroonluchters ook gecombineerd onder elkaar opgehangen worden, hiervoor zijn nu pasklare ophangsets verkrijgbaar.

Hope is opgebouwd uit een serie dunne policarbonaat Fresnel-lenzen, die de lichtbron zelf verhullen, maar het licht ervan alle kanten op verspreid met een glinsterende en feestelijke sfeer als resultaat. Een kroonluchter die - verrassend genoeg - ongelooflijk licht is en makkelijk
te monteren.

Het fabuleuze effect van Hope is niet onopgemerkt gebleven. Hope is één van de winnaars van de Good Design Award 2010. In 2010 won Hope ook de prestigieuze Red Dot Design Award, werd gepresenteerd in tentoonstellingen zowel in Italië als in het buitenland en was geselecteerd voor de permanente collectie van het Design Museum in London. Hope is ook geselecteerd tot de beste Italiaanse producten die zullen strijden om de XXII editie van de ADI Compasso d’Oro-prijs in 2011.

vrijdag 4 februari 2011

Lotus® toiletpapier lanceert Aqua Tube™

Een volledig doorspoelbaar, biologisch afbreekbaar toiletrolletje voor meer comfort en gebruiksgemak tijdens het toiletbezoek

Aqua Tube™ ontketent een revolutie in de toiletpapierindustrie en is één van de aantrekkelijkste innovaties van de afgelopen decennia Onderzoek 1toont ook aan dat meer dan70% van de consumenten zegt het lege toiletrolletje telkens zelf te moeten opruimen en vervangen. Aqua Tube™ biedt de perfecte oplossing!

Brussel, 17 januari 2011 - Lotus®, een van Georgia-Pacifics toonaangevende toiletpapiermerken, lanceert Aqua Tube™, het allereerste volledig doorspoelbare, biologisch afbreekbare toiletrolletje dat consumenten meer comfort en gebruiksgemak biedt tijdens het toiletbezoek. Uit recent onderzoek uitgevoerd door Lotus ® toiletpapier, blijkt dat 80% van de consumenten interesse heeft om Aqua Tube™ te gebruiken, onder meer omwille van het gebruiksgemak . 73% van de ondervraagden geeft aan dat zij het lege toiletrolletje telkens zelf moeten opruimen. Dankzij Aqua Tube™ is dit vervelende karweitje voorgoed verleden tijd. Het biologisch afbreekbare rolletje mag gewoon door het toilet worden gespoeld en zal volledig verdwijnen.
Baanbrekende innovatie op het gebied van toiletpapier

aqua-tube-core_black-background_nl-and-fr.png

Consumententesten noemen Aqua Tube™ de nuttigste en aantrekkelijkste innovatie op het gebied van toiletpapier van de afgelopen decennia. Meer dan 1 op 2 consumenten recycleert zijn toiletrolletjes niet direct: ze laten ze rondslingeren tot iemand anders ze opruimt of gooien ze bij het gewone huisvuil. Bovendien worden, van alle papierproducten , lege toiletrolletjes het minst gerecycleerd: slechts 55% van de respondenten recycleert de rolletjes altijd.
De doorspoelbare Aqua Tube™ biedt consumenten een nieuwe oplossing. Dit nieuwe toiletrolletje is het eerste product van zijn soort op de markt. Voor het eerst kunnen consumenten kiezen of ze het biologisch afbreekbare rolletje doorspoelen of recycleren in plaats van het weg te gooien – een echte verandering dus in het toiletbezoek.

Aqua Tube™ is een unieke ontwikkeling. Lotus® toiletpapier heeft een manier ontdekt om papier zo stevig te maken dat het als toiletrolletje kan worden gebruikt en toch snel oplost als het in contact komt met water. Aangezien het is vervaardigd van biologisch afbreekbaar materiaal, begint het af te breken bij het doorspoelen. Aqua Tube™ kan in elk toilet worden gebruikt, zelfs bij oude installaties of in oude gebouwen. Bovendien is geen extra water vereist aangezien het rolletje en het papier samen kunnen worden doorgespoeld.

donderdag 3 februari 2011

Spuntino van Rob Brandt Design

De nieuwe bijzettafels in de collectie van Rob Brandt Design zijn als een hapje tussendoor; in het Italiaans "spuntino". Klinkt als spontaan en zo is het ook ontworpen. Uitgaande van de reststukken van ovale en ronde tafelbladen ontstond dit idee voor een handig bijzettafeltje.

_MG_2055

Om ze dichtbij of onder de bank stoel te kunnen schuiven zijn ze voorzien van een platte voet. Met een hoogte van 60cm ideaal voor een glas, een hap en/of een laptop. Het blaadje en de voet zijn rond of "vriendelijk" vierkant.

De tafeltjes hebben een massief blaadje van eiken, essen en noten. Het hout is, zoals al het hout in de ontwerpen van Rob Brandt, afkomstig uit Europese gecertificeerde bosbouw. De stalen frames zijn leverbaar met epoxylak in de RAL-kleuren: 9001 roomwit, 2001 roodoranje en 7002 olijfgroen.

dinsdag 1 februari 2011

Cliff

Dit aparte bijzettafeltje bestaat uit 12 grof gekapte stukken hout, afgelakt in zwart en één keer in wit. Mooi in contrast met het fijne onderstel van gecoat ijzer. Het prijswinnende ontwerp is van Ryo Yamazaki, waar Gutzz al eerder succesvol mee samenwerkte en wereldwijd het exclusieve verkooprecht van heeft. Handgemaakt in Thailand.

Cliff_EVL-20110120-002

Design: Ryo Yamazaki
Afmetingen: 60 x 50 x 45 cm.
Adviesprijs: € 59

www.gutzz.com

Ovaal is het helemaal!

Een nieuwe trend voor potterie is de ovalen vorm. Dit mooie model is vanaf nu toegevoegd aan de succesvolle Pure® serie: de Pure® Soft Oval en de Pure® Soft Oval High. Deze sierlijke ovalen vormen zijn fraaie nieuwkomers tussen de traditionele ronde potten. De hoge ranke modellen zijn door het strakke design heel goed te gebruiken in smalle doorgangen en kleine ruimtes. Beide modellen zijn zowel voor binnen als buiten geschikt.

Pure-Soft-Oval-High-White

Dankzij een verhoogde bodem in de Pure® Soft Oval High is er voor het beplanten maar weinig potgrond nodig is, erg praktisch. De stabiliteit dankt het hoge model aan, een met zand te vullen, hersluitbare opening aan de onderkant. Weer een zorg minder!

www.elho.com