vrijdag 30 september 2011

Woonbeurs TV: Aflevering 4

Persoonlijk interieur advies op het Woonbeurs Advies plein. Voor een hele verbouwing of alleen het behang in de slaapkamer. Richard Hutten ontwierp een Gispen lamp die iedereen naar eigen smaak kan 'vouwen'. 101 woonideeën heeft 2 huizen vol inspiratie, ook op het gebied van recycling. Bezoekers worden hebberig van wat ze allemaal zien. Geproduceerd door Broadcast your Business.

Woonbeurs TV aflevering 4 woensdag 28 september 2011

donderdag 29 september 2011

I love New Wave

Al tien jaar is New Wave dé topper in het assortiment van Villeroy & Boch. Alle reden om het veelzijdige en opvallende servies extra in het zonnetje te zetten. Villeroy & Boch doet dit met de campagne I love New Wave en de uitbreiding met zeventien verrassende onderdelen.

VB_ILoveNewWave_02d012c6d0002

Combineren met passie
Met de campagne I love New Wave benadrukt Villeroy & Boch het veelzijdige karakter van het servies. Alles kan en mag. De bijzondere vormen zijn perfect met elkaar te combineren. Maar ook wat betreft het opdienen van gerechten zijn er geen regels. Een dessert op een tapasschaaltje, kleine hapjes op een groot bord: het levert verrassende presentaties op. 

VB_ILoveNewWave_02d012c6d0004

Creatief aan tafel
De nieuw toegevoegde items maken combineren nóg uitdagender. Zo kan het nieuwe presentatiebord op tal van manieren worden gebruikt. Als bijzonder pizzabord, maar ook als presentatieschaal met de nieuwe kleine tapas- en dipschaaltjes erop. En de nieuwe saladekom fungeert ook prima als soepterrine.

VB_ILoveNewWave_02d012c6d0003

Persoonlijke touch
Het servies van New Wave is helemaal compleet met de gelijknamige glas- en bestekcollectie. Stuk voor stuk met de bijzondere golf als handelsmerk. Voor een warme touch heeft Villeroy & Boch het houten dienblad toegevoegd.  Kortom, New Wave is de perfecte oplossing voor een volledige gepersonaliseerde eettafel.

woensdag 28 september 2011

Woonbeurs TV: Aflevering 3

Primeurs op de Woonbeurs Amsterdam, het nieuwe werken van Gispen, een wastafel van de toekomst, een stoel die je helemaal zelf kunt samenstellen. In het VT Wonen huis worden mooie dromen nagejaagd. Piet Boon vertelt wat hij de beste designwinkel van Nederland vindt. Bezoekers worden verliefd op witte keukens en gekleurde tegels. Geproduceerd door Broadcast your Business.

Woonbeurs TV aflevering 3–dinsdag 27 september 2011

dinsdag 27 september 2011

Fluorescerende Woonbeurs Amsterdam 2011

De woonbeurs is weer officieel van start gegaan en dit jaar kan je van 24 september t/m 2 oktober rondsnuffelen tussen de nieuwste woontrends! Gisteren, maandag 26 september, was het vakdag en wij waren uiteraard ook aanwezig!

wb1

Fluo Woontrend
Op de Woonbeurs zijn, naast de huizen van de woon- en tuinbladen, nieuwe trends te zien op gebied van wonen voor zowel binnen als buiten. We zagen veel pastelkleuren in combinatie met houten afwerkingen, vilten accessoires en wat komend seizoen ook niet mag ontbreken in je interieur zijn fluoriderende details! We werden bij binnenkomst zelf van een fluorescerend detail voorzien in de vorm van een toegangsbewijs! Felgeel, feloranje en vooral felroze zullen we veel gaan zien dit seizoen!

wb5wb4wb3wb2Bron: Trendpressonline.nl

Meer interieur & woontrends voor 2012

Woonbeurs TV: aflevering 2

Waarom zijn de 'Dutch designers' de beste ter wereld? Jan des Bouvrie laat het zien in de Via Milano. Hoofdredacteur Aty Luitze van Home and Garden toont de nieuwste trends voor in de tuin en buiten. Marcel Wolterinck viert zijn 25 jarig jubileum als ontwerper op de Woonbeurs Amsterdam. Bezoekers vallen 'in love' met een woonproduct. Geproduceerd door Broadcast your Business.

Woonbeurs TV aflevering 2–zondag 25 september 2011

Zwemkampioene Ranomi Kromowidjodjo deelt bedgeheimen op Woonbeurs

Waar slaap jij voor? Wat betekent taperen en hoeveel uur slaap heeft een mens nodig? Het zijn een paar vragen waarmee zwemkampioene Ranomi Kromowidjojo de bezoekers van de Auping-stand op de Woonbeurs in Amsterdam Rai verraste.
50401-002_auping_linda-dp-460x275
Duizenden bezoekers konden afgelopen zaterdag genieten van de activiteiten die Ranomi samen met beddenfabrikant Koninklijke Auping hield. Zo konden aanwezigen deelnemen aan de ‘Bedweterquiz’. Door het juist beantwoorden van vijf vragen over de nachtrust maakten deelnemers kans op diverse prijzen. Uiteraard konden bezoekers op de foto met Ranomi, vroegen ze haar het hemd van het lijf en kregen ze een kijkje achter de schermen van het leven van de zwemster. Daarnaast maakt iedereen die op de Auping-stand via een invulkaart antwoord geeft op de vraag waar hij of zij voor slaapt kans op een Match London, het bed waar de Nederlandse zwemkampioene zelf ook in slaapt.

Fit en uitgerust
Ranomi kijkt met veel enthousiasme terug op een dynamisch weekend: “Het was erg leuk om op een simpele en speelse manier heel wat kennis over het belang van goed slapen te delen met het publiek. Goed slapen zorgt voor een gezond, vitaal en uitgerust lichaam en is belangrijk voor iedereen. Daarom is taperen een vast onderdeel van mijn training. Taperen is na de training tot rust komen en je helemaal ontspannen. Om een topprestatie te kunnen neerzetten, moet je je fit en uitgerust voelen en is deze ontspanning voor mij noodzakelijk.”

Behind the scenes…
Naast een quiz en fotomomenten met Ranomi konden bezoekers van de Auping-stand kijken naar de filmproductie ‘Ranomi behind the scenes’, waarin zij vertelt over haar bezigheden buiten de training. “Dit trok vele nieuwsgierigen naar onze stand, waarmee de start van de Woonbeurs afgelopen weekend een groot succes voor ons was,” stelt Marjan Reitsma, Communicatiemanager bij Auping. “Bezoekers maken de hele week nog kans op een Match London, dus kom naar de Auping stand 11.055 op de Woonbeurs”.

Meer slaapkamer

Faber komt met revival van hanghaard

Zwevende Skive geeft ruimtelijk gevoel

Tien jaar geleden verdween de laatste hanghaard uit het assortiment van Faber. Strakke inbouwhaarden zonder frame werd de trend. Maar tijden veranderen. Het mag allemaal weer wat vriendelijker. Alhoewel frameless haarden aanhoudend populair blijven, keren ronde vormen terug in het interieur. De nieuwe Skive valt als gashaard op door zijn licht bollende vorm die zweeft boven de grond. Het voordeel van hanghaarden is dat ze ruimtelijk ogen doorhun open onderkant. Een boezem voor inbouw is niet nodig.Skive_logs15x10

Vuur rondom
De Skive is een driezijdige gashaard die vervaardigd is van zwart gietijzer. Het vuur is uit alle hoeken van de kamer zichtbaar. Het sfeervolle vlammenspel in de Skive komt tot stand door de gepatenteerde Log Burner. Bij deze gasbrander is het keramische hout opgestapeld als een klein kampvuur. Alleen nu met de gemakken van deze tijd. Hout zoeken is niet nodig. Met één druk op de knop wordt een ruimte snel warm en gezellig. Een afstandsbediening is vooral ook makkelijk bij het naar bed gaan. Je hoeft nooit te wachten totdat het vuur is gedoofd. Wie nog meer comfort wenst kan gebruik maken van de geïntegreerde timer en thermostaat.

Skive-vrijstaand-beeld

Weinig ruimte nodig
Een hanghaard oogt niet alleen ruimtelijk maar neemt daadwerkelijk ook weinig ruimte in. De Skive steekt iets minder dan 50 cm uit de muur en is 55 cm breed. Dan maakt hem geschikt voor veel verschillende ruimtes. Zonder boezem is installatie eenvoudig. De enige voorwaarde is een buitenmuur voor de aan- en afvoer van lucht en een gasleiding. De haard heeft een gesloten verbrandingssysteem, wat betekent dat de haard luchtdicht en onafhankelijk van het klimaat in de kamer brandt. Afvoergassen verdwijnen rechtstreeks naar buiten en dat is wel zo schoon. Meer informatie over Faber en verkoopadressen op www.faber.nl

Meer sfeerhaarden

zondag 25 september 2011

Itree | Boomstam als docking station

Wow, als dit niet heel  erg milieuvriendelijk is dan weten wij het ook niet meer! Deze Itree is een dockingstation voor je IPhone of Ipod en is helemaal gemaakt van een simpele boomstam!

bildschirmfoto20110416um09_21_2154

1297358038_magicfields_node_image_4_1

Elke Itree is uniek en wordt met de hand gemaakt in Oostenrijk door  KMKG studio. Meer informatie vind je op www.kmkg.org

Nieuw merk: ISAK

Nieuw in de Wonenmetlef.nl collectie is het merk ISAK. Designer Sandra Isaksson uit Zweden is erin geslaagd om met dit merk een zeer verantwoord fris geheel neer te zetten. Bij de productie is tot in de puntjes rekening gehouden met het milieu.  Haar vrolijke trollen familie wordt geprint op kopjes, dienblaadjes en theedoeken. Ieder artikel is luxe en erg origineel verpakt. Daarom is dit een uitgelezen product om cadeau te geven. Succes verzekerd!

NB-23-09b

www.wonenmetlef.nl/nl

Woonbeurs TV: Aflevering 1

De opening van de Woonbeurs Amsterdam 2011. Hoofdredacteur Mary Hessing neemt je mee door de 3d ervaring van het woonhuis van Eigen Huis & Interieur. Jan des Bouvrie geeft woontips die je ook door de crisis helpen. Bezoekers verklaren hun liefde aan woonproducten. Interpolis doet ook op de Woonbeurs Amsterdam aan preventie. Geproduceerd door Broadcast your Business in Amsterdam.

 
Woonbeurs TV aflevering 1–zaterdag 24 september 2011

Volg de Woonbeurs Amsterdam ook via Woonbeurs TV. Dagelijks blikken wij terug vanaf de beursvloer met een update, reacties van bezoekers en gesprekken met ontwerpers.

Best of Woonbeurs Amsterdam 2011

Maas salon – salontafel van Marjolein Kap

De salontafelversie van het Maas ontwerp. “De ontwerperkeuzes kwamen op een natuurlijke manier, daarom is het ook een tijdloos ontwerp”, laat de ontwerpster weten. De manier waarop details deel uitmaken van de vorm en de praktische toepasbaarheid maken de Maas salontafel een kenmerkend no-nonsense ontwerp van Marjolein Kap. Direct te bestellen voor € 690,- op de website van Odesi.

maas

Kees Marcelis debuteert met de Stone salontafel

….. als nieuwe ontwerper van Odesi
Kees Marcelis is de nieuwe ontwerper voor Odesi, een bekende naam de in wereld van interieur en architectuur. Na ruim 20 jaar ervaring in het vak verenigt hij zijn kennis en visie met die van Odesi. 


stone
Zij schrijven: “Wij verheugen ons zeer op de ontwerpen die deze samenwerking zal voortbrengen.”

De Stone is het eerste ontwerp van Kees Marcelis voor Odesi. Deze salontafel bestaat uit vier identieke maar losstaande delen en zal €1540,- gaan kosten. De Stone is per vier en per enkel deel te koop op de website van Odesi. De prijs voor een enkel deel bedraagt €385,-.

Beat – een dynamische kruk van Studio Odesi

Naast onze ontwerpers is er binnen Odesi kennis en creativiteit in overvloed. Speciaal voor de beurs hebben wij in huis de Beat ontwikkeld. Deze design kruk is volledig gestoffeerd; zowel de binnen- als buitenkant is voorzien van duurzaam vilt. Dit maakt de Beat geschikt voor zowel thuis, op kantoor of als eyecatcher in publieke ruimtes.

beat

Door de goede stand van de ruggengraat is een leuning overbodig. Zittend op de Beat kan er van links naar rechts geschommeld worden en blijven de spieren soepel en in beweging.

 De Beat is per direct verkrijgbaar bij Odesi vanaf €385,-.

donderdag 22 september 2011

Portable Spot Cleaner winnaar Electrolux Design Lab 2011

Slowaakse ontwerper Adrian Mankovechy blinkt uit met draagbare vlekverwijderaar

Ruim 1300 inzendingen, slechts acht finalisten en één winnaar! De Portable Spot Cleaner van de Slowaakse ontwerper Adrian Mankovechy maakte donderdag 8 september 2011 grote indruk op de jury. Adrian werd verkozen tot winnaar uit de acht finalisten die de strenge juryselectie reeds eerder hadden doorstaan. Niet alleen wint Adrian de titel ‘winnaar Electrolux Design Lab 2011’, maar ook een bedrag van € 5.000,- en een betaalde stage van zes maanden bij een van de Electrolux Design Centra. Dit alles heeft hij te danken aan zijn ontwerp de Portable Spot Cleaner. Met dit mobiele apparaatje is het mogelijk om vervelende vlekken op je outfit gelijk te verwijderen, waar je ook bent.

Het thema ‘Intelligent Mobility’ van Electrolux Design Lab 2011 daagde studenten uit om innovatieve oplossingen te ontwikkelen, waarbij intelligente mobiliteit wordt gebruikt voor huishoudelijke apparaten voor zowel binnen- als buitenshuis. Op deze manier ben je niet langer afhankelijk van apparaten die het alleen maar thuis doen. Dit maakt het leven flexibeler en geeft meer vrijheid. De opdracht die de studenten meekregen; personalisatie van het ontwerp en het inspireren van consumenten moesten bovendien voldoen aan de Scandinavische Design waarde. Deze waarde houdt in dat het ontwerp goed voor het milieu is en gebruiksvriendelijk en een aantrekkelijk vormgegeven moet zijn voor de consument.

Gebruiksvriendelijke producten
Het ontwerpen van gebruiksvriendelijke producten is fundamenteel voor de Electrolux strategie. Electrolux Design Lab is een bijdrage aan de dialoog met consumenten om steeds weer te streven naar productontwikkeling en innovatief design. ‘Deze wedstrijd is een internationaal platform om kennis te maken met de huidige designstudenten en hun frisse kijk te ontdekken op ontwerpen’, aldus Keith McLoughlin, president en CEO van Electrolux.

Handig en milieuvriendelijk
De Portable Spot Cleaner van de Slowaakse student Adrian Mankovechy is duidelijk ontworpen met de gebruiker als uitgangspunt. Het is een draagbare vlekkenverwijderaar die op elk gewenst moment gebruikt kan worden waar ook ter wereld. De Portable Spot Cleaner bestaat uit twee delen. Tussen de beide delen leg je het kledingstuk met de vlek die je wilt verwijderen. Wanneer het apparaat is bevestigd kan men kiezen voor een geschikt reinigingsprogramma. De Cleaner werkt op een batterij bestaande uit suikerkristallen. Het ontwerp heeft een positief effect op het milieu, doordat men minder vaak de wasautomaat hoeft te gebruiken.

Modular on tour - Inside Design

Modular Lighting Instruments staat bekend om zijn architecturale verlichting met armaturen variërend van de klassieker ‘Nomad’ tot de meest recente hit ‘Scotty’. De eigenwijze trendsettende ontwerpen zijn wereldwijd geliefd bij (interieur-)architecten en zijn te zien in bouw- en verbouwingsprojecten van privé woningen, tuinen, horeca, kantoren en winkelinterieurs. Op IDA toont Modular een brede selectie van haar assortiment.
De ontwikkelingen op gebied van verlichting zijn volop gaande met de opkomst van de led-lichtbron. Modular heeft ledverlichting die afrekent met alle vooroordelen van led en daardoor uitstekend toepasbaar is in woonsituaties.

24-9-2011 13-35-13

Zo zijn er de Spock en de Scotty, respectievelijk een inbouw- en een opbouwarmatuur met een geheel eigen gezicht, die gebruik maken van een speciaal ontwikkelde led-schijf. Deze led-schijf is een bijzonder comfortabele lichtbron waarbij geen afzonderlijke ledpuntjes zichtbaar zijn, dus geen felle inkijk. De lichtoutput is vergelijkbaar met een 50- 75W hoogvolt halogeenlichtbron. De kleurtemperatuur van het licht is er in een prettige warme kleur en er is keuze in de bundelbreedte van de spot. Terwijl een halogeen lichtbron het na 5.000 branduren voor gezien houdt, gaat deze led-schijf nog even door tot meer dan 50.000 branduren. Oftewel een zeer duurzaam en energiezuinig alternatief voor de klassieke halogeen voor woon- en werkomgeving.

Maar ook meer gelijkend aan de klassieke halogeenarmaturen, heeft Modular inbouwspots in het assortiment zoals de Lotis led en de Mini-Multiple trimless led. Inbouwspots waarbij je het verschil bijna niet meer ziet tussen de led-versie en de klassieke halogeenversie. De vorm klopt helemaal, maar ook het lichteffect. En met een verbruik van slechts 8W en een levensduur van 50.000 uur is het zeer verantwoorde investering!
Naast deze led-armaturen is er nog altijd een breed assortiment met traditionele lichtbronnen, zoals halogeen en fluorescentie, waarvan de invulling ook steeds energiezuiniger wordt dankzij een groeiend aanbod eco-lichtbronnen.

Op Inside Design toont Modular onder de noemer ‘Modular on tour’ een ruime selectie van haar assortiment voor binnen en buiten, met de nieuwste led-armaturen en bekende klassiekers.

Meer interieur

nix

NIEUW LABEL SERAX OP INSIDE DESIGN AMSTERDAM

Met het nieuwe label SERAX COLLECTIONS, laat Serax zien dat zij voor karaktervolle en betaalbare designproducten staat. Een aantal producten uit dit label is nu te zien én te kopen in de pop-up store van Elle Decoration op de Inside Design Amsterdam.
Serax Collections omvat onder andere een spectaculaire tableware collectie, ontwerpen van toonaangevende internationale designers als Antonino Sciortino, Bram Boo en Jules Wabbes en de Pantone Collectie van Serax. Om een beeld te krijgen van het label lichten we een aantal pronkstukken uit:

24-9-2011 13-37-12

  • Eigenzinnige koffiemok van ontwerper Hugo Meert. Als de mok leeg is verschijnt er de tekst ‘wash me’.
  • Schalen ‘Edition Général Décoration’ van Jules Wabbes. Prachtige, strakke schalen beschikbaar in verschillende maten en soorten marmer en glas.
  • Antonino Sciortino ontwierp voor Serax een exclusieve collectie voor een bredere markt. Het resultaat: bijzettafeltjes, schalen, krukjes en lampen van draadstaal.
  • Het servies ‘Perfecte imperfectie’ van Roos Van de Velde: het onvolmaakte en het toeval hebben tijdens het productieproces een kans van bestaan gekregen.
  • Pantone Universe Collectie Een collectie met bloempotten, vazen en solifleurs in 12 exclusieve Pantone kleuren.

24-9-2011 13-37-31

Inside Design Amsterdam
De pop-up store van Elle Decoration op de Inside Design Amsterdam is een unieke gelegenheid om kennis te maken met de designproducten van het zojuist geïntroduceerde label Serax Collections.

Locatie store: Pieter Oosterhuisstraat 2, Amsterdam
Openingstijden: 10.00 – 18.00 uur
Data: vrijdag 23 t/m zondag 25 september

woensdag 21 september 2011

Bosbank voor stoere mannen en vrouwen

In het bos geniet je van de frisse lucht, fluitende vogels en ruisende wind door de bomen. Je kunt heerlijk ontspannen in het bos, maar onderhoud is ook nodig. Stoere mannen en vrouwen zagen af en toe zelf een boom om en geven zo ruimte aan jongere en gezonde bomen. Met de boomstammen die overblijven maak je samen met Maandag meubels makkelijk een bosbank.

24-9-2011 13-33-40

Het bosbank pakket bestaat uit vier beugels, vier poten en twee spanbanden. De boomstam komt uit het bos. Op een eenvoudige manier zet je de bosbank in elkaar. Die past op het mooiste plekje in je tuin of het bos.

Meer meubelen

nix

dinsdag 20 september 2011

Mermaids by Marcel Wanders

Op het London Design Festival 2011 presenteert de Nederlandse ontwerper Marcel Wanders een prachtige fotocollectie waarop zeemeerminnen de collectie van Moooi ontdekken!

24-9-2011 13-39-16

Dezeen.com by Rose Etherington

nix

vrijdag 16 september 2011

Kewlox Frost: frisse, semitransparante designkasten

De vele keuzemogelijkheden zorgen ervoor dat Kewlox kasten eigenlijk altijd maatwerk kasten zijn. De keuze is zelfs nog veelzijdiger met de Frost-serie. De Frost panelen zijn gemaakt van een zeer stevig Perspex met een ‘bevroren’ uiterlijk, dat bijzondere lichteffecten creëert. Het frisse, semitransparante materiaal van deze Frost-serie geeft de zelf samengestelde Kewlox kast een uniek karakter.

Breed scala aan kasten
Uit recent onderzoek* is gebleken dat consumenten voornamelijk de voorkeur geven aan effen kleuren of materialen met een houtstructuur voor kasten in de keuken, woon- en slaapkamer. Ongeveer een kwart van hen combineert kleuren en materialen bij de samenstelling van hun kast. Een klein deel kiest voor een kast met een print. Het betreft dan vaak een oplossing voor de kinder- of studeerkamer. Door het brede aanbod van Kewlox kan aan de diverse wensen van consumenten worden voldaan.

24-9-2011 13-40-19

De panelen van de Frost-serie zijn los verkrijgbaar en bij uitstek geschikt om bepaalde delen van de kast te accentueren, bijvoorbeeld door alleen de deuren, de ladefronts of de schuifpanelen uit te voeren in Frost Perspex of door met combinaties hiervan te spelen. Frost is leverbaar in een breed geschakeerd palet van 20 kleuren en in alle afmetingen van de Kewlox kasten. De kleur van ieder afzonderlijk paneel kan zelf worden bepaald waardoor de kast geheel naar de eigen behoeften kan worden samengesteld; van warm, tot speels of heel strak.

24-9-2011 13-40-33

De officiële naam van Frost is Perspex® Frost, een gegoten materiaal die in vloeibare vorm tussen twee geëtste glazen platen wordt gegoten. Vervolgens wordt dit verhit waardoor een perfecte harde materie ontstaat met een zeer lage diktetolerantie. Het materiaal is vrij van zuren, Halogen en Bisphenol en gefabriceerd volgens de allerlaatste RoHS richtlijnen. Daarnaast wordt het restmateriaal gebruikt voor nieuwe producten en dus is Perspex® Frost 100% recyclebaar.

24-9-2011 13-40-44

Kewlox-systeem
De basis van iedere Kewlox-kast bestaat uit vier verticale hoekprofielen van staal en massief beukenhout. Dankzij dit geraamte is een lange levensduur gegarandeerd. De materialen leveren talrijke (kleur)keuzemogelijkheden op. De Frost-serie is in dat opzicht het perfecte voorbeeld van veelzijdigheid. Door het tijdloze karakter met subtiele, zelfgekozen nuances zijn de Kewlox kasten uitstekend te integreren in diverse inrichtingsstijlen en toepasbaar in iedere ruimte in huis.

Praktische oplossingen
Smal en erg breed, of juist hoog, het systeem is door zijn flexibiliteit volledig op de maat van de ruimte af te stemmen. Opgehangen of staand; alles is mogelijk. De stevigheid en duurzaamheid van het Kewlox systeem garanderen een langdurig en optimaal gebruik en zijn multifunctioneel te gebruiken. De kasten van Kewlox bieden een voordelige en praktische oplossing voor alle opbergproblemen in huis. Bijvoorbeeld als boekenkast, vitrinekast, hoekkast of ladekast en zo zijn er nog vele mogelijkheden.

Op maat gemaakte kasten zijn erg populair, uit onderzoek kwam tevens naar voren dat circa 57% van de consumenten is bereid hier meer voor te betalen dan voor een standaardkast. De percentages variëren tussen de 10% en 50% met een gemiddelde van 28% dat men bereid is meer te betalen voor een maatwerkkast.

Eenvoudig te monteren
Met de aankoop van een Kewlox kast, zijn gecompliceerde gebruiksaanwijzingen verleden tijd. Met behulp van de bijgeleverde instructie DVD legt het komisch duo Jaap en Lex op een eenvoudige manier uit hoe het beste een Kewlox kast kan worden gemonteerd. Zelfs voor personen die zichzelf als onhandig typeren, zijn de kasten eenvoudig te monteren. Er komen bij de montage geen lijm, spijkers of schroeven aan te pas, de stevigheid van de kast wordt gegarandeerd door het geraamte (de hoekprofielen en houten latten). Voor wie geen zin of tijd heeft om zelf te monteren, biedt Kewlox altijd een montageservice aan.

Meer interieur inrichting

nix

SERAX BEKENT KLEUR MET DE NIEUWE PANTONE COLLECTIE

Breda, september 2011 - Het designmerk Serax heeft op de Maison & Objet in Parijs haar nieuwe Pantone Universe collectie onthuld. Een collectie met bloempotten, vazen en solifleurs in 12 exclusieve Pantone kleuren. Serax treedt door deze samenwerking met het Amerikaanse merk Pantone Universe in de voetsporen van gerenommeerde internationale merken als Visa Card, Seletti en Case Scenario, die reeds voor diverse producten gebruik maken van dit uniek kleurcoderingssysteem.

24-9-2011 13-45-20

BEPAAL VORM

Serax legde de vorm van de collectiestukken vast en Pantone Universe de kleur. Serax koos hierbij voor een typische vormgegeven collectie van solifleurs, vazen en bloempotten waar de met zorg uitgekozen kleuren perfect bij aansluiten. Pantone Universe definieert al jaren kleur met hun uniek kleurencoderingssysteem. Het resultaat is een perfecte symbiose van design en kleur. Een collectie in frisse, opgewekte kleuren die telkens hun eigen verhaal vertellen.

24-9-2011 13-45-47

BEKEN KLEUR

Het idee van een leven zonder kleur is ondenkbaar. Kleuren geven onze state of mind, onze emoties en onze gevoelens weer. Kleuren bepalen wie we zijn. Daarom bekent Serax kleur met deze nieuwe lijn. De producten zijn zowel binnen als buiten te gebruiken. Het zijn potten en vazen voor een of meer bloemen én planten. Durf net als Serax en Pantone te spelen en combineren met de kleuren en vormen.

 

SERAX COLLECTIONS

De Pantone collectie wordt geïntroduceerd onder het nieuwe label Serax Collections. Een label in interieurdesign dat in 2011 door Serax is gelanceerd. Serax Collections omvat naast de Pantone lijn, ook een spectaculaire tableware collectie en ontwerpen van toonaangevende internationale designers als Antonino Sciortino, Bram Boo en Jules Wabbes.

Magische metaalkleuren

Sprookjeswereld is inspiratiebron voor nieuwe kleuren KitchenAid-mixer/keukenrobot

Magische metaalkleuren maken van de nieuwe KitchenAid®-mixer/keukenrobot een betoverende blikvanger. Voor het nieuwe kleurenpalet liet KitchenAid zich inspireren door het moderne sprookje ‘Alice in Wonderland’. Appelrood, elektrisch blauw en zwarte truffel halen de magie van een sprankelende wereld boven en zetten elke chef voor een gedurfde keuze…
De KitchenAid®-mixer/keukenrobot valt wereldwijd in de smaak. Met zijn pure, tijdloze vorm is hij uitgegroeid tot een vast designicoon. Het nieuwe palet ‘Magische Metaalkleuren’ voegt spanning toe aan de bestaande kleuren.

24-9-2011 13-42-17
De drie nieuwe tinten – appelrood, elektrisch blauw en zwarte truffel – lijken als het ware ontsnapt uit de fantastische sprookjeswereld van ‘Alice in Wonderland’. In het boek (Lewis Carroll) en de film (Tim Burton) spelen eten en drinken een belangrijke, betoverende rol. KitchenAid legde dit magische verrassingseffect vast in drie sprankelende tinten en nodigt zo elke chef en hobbykok uit om een gedurfde keuze te maken.
Wat de kwaliteit van de KitchenAid®-mixer/keukenrobot betreft, zit je veilig. Grote troeven zijn het planetair kneedsysteem en een grote mengkom met ergonomisch handvat en schenkschild.

24-9-2011 13-42-41

Dankzij de sterke motor met directe aandrijving werkt de keukenrobot praktisch geruisloos. De volledig gegoten metalen constructie – met afgerond design voor een makkelijke reiniging – zorgt dan weer voor duurzame stevigheid.

Meer keuken

nix

donderdag 15 september 2011

TiLumi Talk: de eerste sociale designlamp

De TiLumi Talk is een veelzijdige, interactieve wandlamp waarmee je altijd in contact blijft met jouw vrienden en familie. Door middel van Lumi’s, lichtboodschappen, communiceer je met elkaar.

Naast een interactieve designlamp en communicatiemiddel is de tiLumi Talk nog veel meer. Zo kan de tiLumi Talk wandlamp ook gebruikt worden voor een count down functie, om te twitteren en voor het ontvangen van weerberichten. TiLumi luistert naar de wens van haar gebruikers en ontwikkelt constant nieuwe tiLumi applicaties.

TiLumi Demo Movie from tilumi on Vimeo.

Bestel nu jouw tiLumi Talk wandlamp voor 399 euro en blijf altijd in contact met jouw dierbaren in het comfort van je eigen huis!

Design Primeur op Rotterdam Feel Good

Introductie buitenuitvoering Rontonton lamp
De buitenuitvoering van de Rontonton lamp van ontwerper Edward van Vliet wordt voor het eerst getoond en verkocht tijdens Rotterdam Feel Good door Linda Lagrand Interior Design. Een primeur voor Nederland én voor Rotterdam.

24-9-2011 13-47-34

De binnenuitvoering van de Rontonton werd oorspronkelijk gepresenteerd door het Italiaanse Moroso in 2008 als onderdeel van hun Sushi Collection. De lamp wordt geproduceerd door het Nederlandse bedrijf Quasar. De binnenuitvoering was dit voorjaar al te zien op Euroluce, dé verlichtingsbeurs van de Salone del Mobile in Milaan. Nu is Rotterdam aan de beurt voor de introductie van de buitenuitvoering van deze bijzondere lamp.

24-9-2011 13-47-49

Van 16 tot en met 18 september is een zwart en een wit exemplaar te zien en te koop bij Linda Lagrand Interior Design in stand 50 op Rotterdam Feel Good.

www.lindalagrand.nl /www.rotterdamfeelgood.nl

nix

woensdag 14 september 2011

Dornbracht op Inside Design Amsterdam 2011

Dit jaar neemt Dornbracht voor de vijfde keer op rij deel aan “Inside Design”, het design evenement dat van 23 t/m 26 september wordt gehouden op IJburg, Amsterdam. De organisatie is in handen van Elle Decoration

Gedurende de afgelopen jaren heeft Dornbracht zich van verschillende kanten laten zien aan het publiek van Inside Design. Vaak was het culturele engagement van de firma de insteek voor deelname.

Afgelopen jaar was Dornbracht hoofdsponsor van de Architectendag die op 23 september werd gehouden op IJburg bij Design 020. Toen al ontdekte Dornbracht de magie van deze waterrijke wijk. Toen Elle Decoration aankondigde dit jaar Inside Design op IJburg te organiseren, was dat voor Dornbracht een soort van thuiskomen. De architectendag had als thema ‘water’ en hier ontkom je niet aan op IJburg.

Dit jaar gaat Dornbracht terug naar de kern en blijven zij heel dicht bij de Dornbracht slogan “the SPIRIT of WATER”. Water is de essentie en vormt het uitgangspunt bij de producten van Dornbracht.

24-9-2011 13-50-55

Op de huidige locatie laat Dornbracht de bezoeker op een bijzondere wijze kennismaken met haar producten. Tevens heeft zij een primeur op dit designplatform; zij presenteert er de nieuwe kranenserie Deque.

Deque wordt gekenmerkt door een streng gereduceerd vormenspel, dat tot uitdrukking komt in de platte, brede uitloop. De lage vorm dichtbij de waskom stuurt de blik daarbij naar het wezenlijke: het water en de vorm waarin het gepresenteerd wordt.

"DEQUE vertegenwoordigt de voortzetting van de vormencanon van het merk Dornbracht in een avantgardistisch design“, aldus directeur Andreas Dornbracht. 'Het unieke aan de straalsoort, die we voor deze kraan hebben gekozen, is dat we hier met afzonderlijke stralen werken, die een bijzondere, handstrelende ervaring bij het handen wassen opleveren." Opvallend bij DEQUE is het contrast: enerzijds tussen de zachte waterstroom en de strenge vorm van de kraan, anderzijds tussen de duidelijk platte uitloop en de cilindrische bedieningselementen – een formele breuk die in extreme mate duidelijk wordt bij de éénhendel mengkraan. "De natuurlijke, met een stortstraal vergelijkbare waterstraal vormt een bewust contrast met de formele strengheid en perfectie van de kraan", aldus Michael Sieger.
DEQUE is verkrijgbaar in de oppervlakken chroom en mat-zwart. Het design stamt van Sieger Design, de architectuur van de DEQUE badkamer komt van Mike Meiré.

Win kaarten voor Inside Design Amsterdam

nix

dinsdag 13 september 2011

Ingetogen design maakt ruimte voor expressie

Transparantie en persoonlijkheid zijn de bouwstenen van het ontwerp Boxes. Boxes is een 9 mm dunne open romp, die hangend aan de wand bevestigd wordt. De openheid van het ontwerp maakt het mogelijk je dierbare spullen zoals boeken, foto’s, kunst en souvenirs te presenteren. Door haar vormgeving, maatvoering en kleurmogelijkheden kan Boxes perfect gecombineerd worden met Vision, waardoor prachtige combinaties van open en gesloten elementen kunnen ontstaan. Beide kasten bestaan uit strakke lijnen en vlakken en leverbaar in verschillende maten en alle kleuren uit de Pastoe-collectie. Dit zorgt voor een unieke samenstelling en het creëren van een persoonlijke kast, naar eigen wens en smaak!

24-9-2011 13-53-21

Boxes is op 12 en 19 september 2011 te zien tijdens de Najaarsshow in Toonkamer van 10.00 tot 21.00 uur.

24-9-2011 13-53-37

 

Meer meubelen

nix

Farrow & Ball presenteert haar nieuwe behang collectie The Broccato Papers op de Woonbeurs in Amsterdam

Kleurenspecialist Farrow & Ball onthult haar allernieuwste collectie traditioneel behang; The Broccato Papers™ op de Woonbeurs in Amsterdam.

fb-brocc-

Het behang is vervaardigd met behulp van de unieke Farrow & Ball methode waarbij de verf op het behangpapier gedrukt wordt. The Broccato Papers is een behang collectie bestaande uit zes charmante ontwerpen, geïnspireerd door de Italiaanse schilderijen uit de Renaissance periode, welke te zien zijn in the National Gallery in Londen. Elk ontwerp is verkrijgbaar in tien kleuren en de collectie omvat enkele nieuwe kleuren waaronder de zacht paarse tint Brassica en de loodgrijze nuance Plummett, welke zijn geïntroduceerd in het Farrow & Ball pallet eerder dit jaar.

Meer behang & wandbekleding

nix

Jongste top artist van Nederland Joseph Klibansky ontwerpt cover voor album #1 DJ van de Wereld: Armin van Buuren

AMSTERDAM - Na wereldberoemde kunstenaars als Andy Warhol (voor Rolling Stones), Takashi Murakami (voor Kanye West) en Damien Hirst (voor Red Hot Chilli Peppers) heeft nu onze eigen Nederlandse new media kunstenaar Joseph Klibansky (27) de cover van het nieuwe album van de #1 DJ van de Wereld Armin van Buuren ontworpen.

Armin heeft Joseph gevraagd een uniek kunstwerk te ontwerpen voor Chapter 5 van zijn beroemde album Universal Religion (UR).

‘Op het moment dat je je voicemail afluistert en je hoort “Hi it’s Armin van Buuren” dan gaat er toch een extra stoot van energie door je heen. Ik was hier meteen extreem enthousiast over want ik luister vaak naar zijn muziek als ik mijn werk creëer, dus ik wist meteen dat we een goede vibe zouden hebben samen’, aldus Joseph.

De cover toont duidelijk kenmerken van Joseph’s bekende ‘New Urban Wonderland’ stijl met een positieve dynamiek, utopische stadsgezichten en met een nostalgische link naar de toekomst, maar dit wel in combinatie met de gedachte achter ‘Universal Religion’.

01-Klibansky-UR-Front-WEB

‘Ik vond dit een extreem bijzonder project om deel van te zijn omdat UR in het verleden covers heeft gehad die meer hinten naar het verleden en ik altijd beelden wil creëren die hinten naar de toekomst. Ik vind het daarom ook heel vooruitstrevend van Armin om mij te vragen deze samenwerking aan te gaan en mij ook nog eens Carte Blanche te geven’

Op de cover zien we wat lijkt op een astronaut met een futuristische ridder bepantsering, met in zijn ene hand omhoog houdend een koptelefoon en in zijn andere hand een in de grond gestoken zwaard. De setting van het kunstwerk oogt in eerste instantie op een utopisch landschap met een kasteel in de achtergrond, maar als je verder kijkt lijkt het alsof het hele tafereel zich in de ruimte afspeelt.

02-Klibansky-UR-Back-WEB

‘Het geheel symboliseert dat dit een tijd is voor liefde en verbroedering in plaats van strijd en conflicten. Muziek brengt mensen van verschillende achtergronden bij elkaar en het doet verschillen en achtergronden vergeten voor dat moment’, zegt Joseph hierover.

Van de cover zal ook een poster en gesigneerde limited edition poster worden uitgebracht. De cover zelf is een close-up van een nieuw artwork van Klibansky welke ook toegevoegd zal worden aan zijn bekende New Urban Wonderland serie.

Normaal gesproken genieten mijn verzamelaars in privé van mijn kunstwerken en het leuke aan deze samenwerking is dat mijn werk nu gezien kan worden door een wereldwijd miljoenenpubliek’, zegt Joseph.

Klibansky was onlangs veel in de media vanwege zijn wereldrecord op de Modern & Contemporary Art veiling bij Sotheby’s. Nog nooit eerder heeft een kunstenaar van zijn leeftijd zo’n hoog veilingresultaat behaald (€34.350,-).

Website Joseph Klibansky: www.josephklibansky.com
Website Armin van Buuren: www.arminvanbuuren.com or www.armadamusic.com

ODE geeft groene cadeau’s weg tijdens de woonbeurs

Van 24 september t/m 2 oktober is het weer zover: de Woonbeurs in de Amsterdam Rai. Natuurlijk is Ode aan de Vloer ook weer van de partij met haar exclusieve gietvloeren (stand 11-009). De aanwezigheid van Ode staat dit jaar in het teken van Ode aan Groen. Om deze Ode aan Groen te vieren geven zij groene cadeau’s weg tijdens de Woonbeurs.

ode

Tijdens de Woonbeurs viert Ode haar Ode aan Groen. Ode is al sinds de oprichting bezig met het milieu en de leefomgeving. Denk bijvoorbeeld aan de manier van produceren, de keuze van leveranciers, werken naar een steeds langere levensduur en het reduceren van restmateriaal. Ode viert deze Ode aan Groen met een een geweldige actie: wanneer u tijdens dit evenement een Ode gietvloer koopt, krijgt u van ons een cadeau. En het mooiste moet nog komen: u mag het cadeau zelf uitkiezen! Alle cadeau’s staan natuurlijk in het teken van Ode aan Groen.

Nieuwsgierig? Ga dan snel naar www.odeaandevloer.nl/woonbeurs en maak vast vanuit uw luie stoel een keuze uit de groene cadeau's! Kom tussen 24 september en 2 oktober naar de stand van Ode (11-009) voor meer informatie over deze actie en natuurlijk om de Puur, Pasta, Passie en Pracht gietvloeren te bewonderen.

Vraag hier de gratis brochure van Ode aan!

Meer vloeren

nix

Nieuw concept voor exclusieve wanddecoratie

Een nieuwe naam en een nieuw concept. Behangrijk is exclusieve wanddecoratie die geheel naar eigen wens gepersonaliseerd kan worden. Hippe designs vormen het uitgangspunt voor je eigen unieke behangwand, thuis of op kantoor. Door zelf beelden, foto’s, teksten, logo’s of andere illustraties toe te voegen, ontstaat een nieuw behang met de sfeer die past bij jouw interieur. Een team van grafisch ontwerpers zorgt voor de finishing touch, zodat je wand een ware eyecatcher wordt in je interieur.

behangrijk
Tijdens The Marketplace op PICNIC 2011 presenteert Vliegende Varkens, dat achter het concept zit, Behangrijk voor het eerst aan het grote publiek.

Meer wanddecoratie en behang

nix