dinsdag 12 maart 2013

Flesjes voor fashionista's

Coca-Cola light + Marc Jacobs = verfrissende aluminium flesjes in beperkte oplage

Een rebelse vlinderdas, een romantisch zwaluwmotief, kleurrijke polkadots... De ‘limited edition’ flesjes van Coca-Cola light verraden duidelijk de stijl van de nieuwe creatief directeur, Marc Jacobs. Londen kreeg maandagavond (11 maart) de primeur van de verfrissende samenwerking tussen de New Yorkse modeontwerper en het frisdrankmerk. Vanaf 18 maart kan je ook in België (Galeria Inno) speels klinken met drie stijlvolle flesjes die knipogen naar de evolutie van de vrouw in de laatste drie decennia.

wonenonline-coca-cola-marc-jacobs


Na de exclusieve collectie blikjes van Marc Jacobs, volgen nu de speciale aluminium flesjes voor Coca-Cola light, in beperkte oplage. Ze stralen jeugdige energie en subtiele verleiding uit, en zijn een spraakmakende start van Marc Jacobs als nieuwe creatief directeur voor Coca-Cola light.

Marc Jacobs: “Voor mij is Coca-Cola light een internationaal icoon. Ik hou van het product en ik drink het graag, met veel ijs en zonder citroen. Ik was dan ook erg blij om als creatief directeur Karl Lagerfeld en Jean Paul Gaultier op te volgen, twee mensen die ik absoluut bewonder. Voor een Amerikaan heeft het iets van een instituut: je hebt Mickey Mouse en je hebt Coca-Cola light. Bovendien valt de timing goed. Coca-Cola light viert drie decennia en ik word er dit jaar 50. Meer dan ooit doe ik dingen die ik graag doe. Geen idee of het me jong houdt, maar ik voel me er goed bij (lacht).”

Jacobs geldt vandaag als een van de meest invloedrijke ontwerpers van zijn generatie. De nieuwe ontwerpen verwijzen fantasierijk naar de vrouw die vandaag zelfbewust door het leven gaat en voor zichzelf opkomt. Centraal staat het ‘Sparkling Together’-hart, als symbool van de universele liefde voor Coca-Cola light. Elk detail ademt Jacobs uit, inclusief de sprankelende logo’s:

wonenonline-coca-cola-marc-jacobs-1

‘I Heart ‘80s’ belichaamt de vrouw die het heft in eigen handen neemt in de glorierijke jaren tachtig. Marc Jacobs voert haar op in een tijdloze, klassieke stijl met een behoorlijk rebelse ondertoon – een aanpak die ook de liefde van de ontwerper voor het theater verraadt. Het vlinderdasje en de spotlights van Broadway verwijzen naar de spectaculaire lancering van ‘Diet Coke’ op Radio City NYC in 1982, toen de Verenigde Staten kennismaakten met ’s werelds eerste caloriearme frisdrank.

wonenonline-coca-cola-marc-jacobs-2

‘I Heart ‘90s’ is een dynamische samenvatting van het extravagante tijdperk waarin mode, muziek en kunst vaak botsten in betoverende experimenten met sterke vrouwen en een vrijpostige attitude. Het typische zwaluwmotief van Marc Jacobs voegt een romantisch element toe aan het design, dat verder verwijst naar iconische modeaccessoires uit de jaren negentig zoals de alom geprezen slappe vilthoed en de gekoesterde naaldhak.

wonenonline-coca-cola-marc-jacobs-3

‘I Heart ‘00s’ is een speelse, luchtige illustratie van het eerste decennium van de 21e eeuw waarin humor, sexappeal en energie centraal staan. Het suggestieve silhouet is rechtstreeks afgekeken van de lente/zomermodeshow 2013 van Marc Jacobs, met de typische rode stipjes – het keurmerk van zijn eerste collecties. De streepjes en geometrische patronen in het grafisch ontwerp brengen de jeugdige uitbundigheid van dit tijdperk tot leven, net als de veelzijdige inspiratiebronnen die een modebeeld opleverden dat nog nooit zo gevarieerd was.

Benieuwd naar een voorsmaakje van de exclusieve collectie van Marc Jacobs?
De ontwerper schittert in twee kortfilmpjes die niet veel om het lijf hebben…
Bekijk de teasers op YouTube via volgende links:
• ‘Marc Jacobs Photo Booth Break’: http://CokeURL.com/CokeLightMJ
• ‘Marc Jacobs’ Three Decades Film’: http://CokeURL.com/MarcJacobs