dinsdag 7 januari 2014

IKEA speelt met nieuwe tv commercial in op vastzittende huizenmarkt

IKEA Nederland lanceerde gisteren een nieuwe TV commercial. De commercial richt zich op creatieve woonoplossingen voor de vastzittende huizenmarkt. Want wat doe je als je droomt van een nieuwe plek, maar je huis niet verkocht wordt? De commercial is onderdeel van de in oktober gelanceerde campagne ‘De mogelijkheden zijn eindeloos als je in oplossingen denkt’. Hierin staat het creëren van nieuwe mogelijkheden op basis van hedendaagse uitdagingen centraal.

ikea-huizenmarkt

Carolien de Wit, Country External Communication Manager van IKEA Nederland: “De vastzittende huizenmarkt is een actueel onderwerp waar veel mensen tegenwoordig mee te maken hebben. Zonder er luchtig over te willen doen, laten we met deze reclame zien dat er slimme woonoplossingen zijn voor deze problematiek, bijvoorbeeld verhuizen in je eigen huis. Door je huis slim in te richten, eventueel te wisselen van kamers, of een kamer in tweeën te splitsen, laten we zien dat er meer mogelijk is dan je soms denkt.”

De nieuwe TV commercial is de derde in een reeks van vier die live gaat. Eerder werden al ‘Buurtpapadag’ en ‘Maak ruimte voor liefde’ uitgezonden. IKEA speelde hiermee in op de stijgende kosten voor kinderopvang en op slimme woonoplossingen wanneer gezinsuitbreiding zich sneller aandient dan een grotere woning. Het thema van de campagne – ‘De mogelijkheden zijn eindeloos als je in oplossingen denkt’ – is bedoeld om Nederlanders te inspireren om in deze tijd zoveel mogelijk te halen uit beperkte middelen.