vrijdag 2 mei 2014

Imagine Designs introduceert: de sit tub - designstoel met een knipoog

Het Nederlandse Imagine Designs introduceert de sit tub: een bijzondere designstoel met een knipoog. De sit tub, gemaakt van delen van echte ligbaden en een houten onderstel, is verkrijgbaar in twee uitvoeringen: de ‘His’ en ‘Hers’. De sit tub maakt deel uit van de vernieuwende Just Blocks furniture meubellijn van Imagine Designs.

Creatief idee
Eigenaar Eddy Brummans van Imagine Designs kwam op het idee voor de sit tub dankzij een vakantiefoto van een vriendin. “Een vriendin van haar was in Chili geweest en liet me een foto zien van een doorgezaagd bad dat een beetje knullig op een paar stoelpoten wat vastgemaakt. Toen dacht ik: ‘Verrek, daar kan ik wel iets mee’. Zo is het idee voor de sit tub geboren.”

sit-tub---designstoel-1

Stijlvol recyclen
Eddy ging op zoek naar de juiste materialen. “Ik wilde ik nieuw met oud combineren, zoals ik bij veel van mijn ontwerpen doe. Voor het onderstel gebruik ik berken multiplex, gefineerd met de kopse structuur van multiplex. Daarop worden geëmailleerde plaatstalen delen bevestigd, van baden die om cosmetische redenen door de fabrikant zijn afgekeurd.” Het resultaat is een ambachtelijk geproduceerde designstoel, waarvan ieder exemplaar uniek is.

sit-tub---designstoel-2

Design met een knipoog
De sit tub is te bestellen in twee uitvoeringen: de ‘His en ‘Hers’. Het verschil zit ‘m in het gat voor de afvoer, dat in een van beide uitvoeringen zit. Maar welke dat is, laat Eddy in het midden. “Als je met z’n tweeën in bad gaat, is het vaak een strijd wie op het putje moet of mag zitten. Dat is voor iedereen anders, dus mogen klanten dat zelf bepalen.”

sit-tub---designstoel-3

De afmetingen van de sit tub zijn 70 x 70 x 70 cm. De sit tub is verkrijgbaar als set (€ 550) en als enkel exemplaar (€ 299). Via het contactformulier op de website www.justblocks.nl kan de sit tub besteld worden.

Over Imagine Designs
Duurzaamheid, innovatie en leefbaarheid. Dat zijn de begrippen waarop Imagine Designs is gestoeld. In alles wat we doen stellen we ons de vraag of we duurzaam genoeg werken, of het vernieuwender kan en of het een bijdrage levert aan de leefbaarheid van onze omgeving. Dit geldt ook voor onze exclusieve meubellijn Just Blocks. Kenmerkend voor de ontwerpen zijn de vormgeving en materiaalkeuze die ze een natuurlijke, robuuste uitstraling geven. We kiezen bewust voor duurzame, ‘naakte' materialen, die een lange levensduur hebben.