zondag 15 juni 2014

Inspirerende verhalen en grappige filmpjes over bloemen en planten

Groeit een Alstroemeria beter met klassieke muziek of met heavy metal? Wat hebben een pioenroos, een Parijse zangeres en Lucky Luke met elkaar gemeen? En hoe zouden Van Goghs zonnebloemen er hebben uitgezien als hij ze vorige week had geschilderd? Het antwoord op deze en tal van andere vragen is sinds 9 juni te vinden op de nieuwe website www.kleurrijkeverhalen.nl. Met deze site en een opvallende, nogal eigenzinnige campagne ('Met bloemen en planten haal je mooie verhalen in huis') willen bloemisten de Nederlandse consument inspireren en verleiden.

roos

In promotiecampagnes over 'bloemen en planten' staat vaak een bepaalde bloemen- of plantensoort centraal, of krijgen consumenten verzorgingstips. De groep bloemisten en kwekers die zaken doen met Plantion, marktplaats in Ede voor bloemisten, gooit het over een andere boeg. Met een spraakmakende campagne willen zij laten zien dat je bij de bloemist meer krijgt dan alleen een bloem of plant: je krijgt er ook een inspirerend verhaal.

alstromeria

Om dit te benadrukken, lanceren zij een kleurrijke website (www.kleurrijkeverhalen.nl) met leuke, verrassende verhalen over bloemen en planten. De verhalen bevatten geen verzorgingstips maar zijn gaan over thema's als kunst, mode, symboliek en vriendschap. Aan elk verhaal is bovendien een grappige animatie gekoppeld.

De website nodigt uit om de verhalen en filmpjes te delen via Facebook en biedt de mogelijkheid ook eigen verhalen over bloemen en planten in te sturen. Wie geïnspireerd raakt en bij een bloemist in de buurt een boeket of plant wil kopen, kan deze vinden met behulp van de handige store locator op de site.

zonnebloem

Sinds 9 juni worden mensen in heel Nederland op de website attent gemaakt met kleurrijke abri's, online advertenties en spotjes op regionale radio & televisie. Meer dan 500 bloemisten in heel Nederland ondersteunen de campagne bovendien in hun winkels met leuke gadgets zoals ansichtkaarten en instekers. Ook kan in deze bloemenwinkels gespaard worden voor een boek vol (uiteraard) inspirerende verhalen.

De campagne 'Met bloemen en planten haal je mooie verhalen in huis' is in opdracht van bloemisten en bloemen- en plantenkwekers geproduceerd door Plantion, marktplaats voor bloemisten, in samenwerking met reclamebureau More, crossmediaal productiehuis Lukkien en mediabureau Zuiver Media. Zie www.kleurrijkeverhalen.nl