zondag 19 juli 2015

Hoogwaardig design in een buurtsuper

Edwin Pelser Minimarket by Unobvious – van 12 juni tot eind 2015
Veel designwinkels hebben hoge drempels. Maar wat gebeurt er als je hoogwaardig design presenteert in een van de meest laagdrempelige vormen van de retailwereld: de supermarkt? Op het terrein van de populaire Amsterdamse Hallen is het vanaf nu te zien. Voluit heet het Edwin Pelser Minimarket by Unobvious. Deze mini–designsupermarkt heeft kadoartikelen en woonaccessoires van bekende- en startende ontwerpers vanaf € 1,80. Het duurste object is € 199,-. De winkel is tijdelijk, dus dat vraagt om creativiteit: maar liefst 100 veilingkratjes op nog geen 25 m2 vormen samen de stellingkasten.


Unobvious
In Unobvious hebben Suzan Krabben, Mark van Hooff en René Vlemmix hun krachten gebundeld en werken zij gezamenlijk aan prints, grafisch ontwerp, product ontwerp en creatieve concepten. De benedenruimte van de Unobvious studio is een plek waar alles mogelijk is: van expositie tot workshop tot winkelconcept, zoals nu de MiniMarket, een gezamenlijk concept van Unobvious en Edwin Pelser. Unobvious verzorgde hiervoor de inrichting en de visuele identiteit, terwijl Edwin Pelser het assortiment voor zijn rekening nam.


Edwin Pelser
Edwin Pelser is eigenaar van de gelijknamige designwinkel in Den Haag en tevens een van de initiatiefnemers van Festival Designkwartier Den Haag. Voor hem is het verhaal achter het ontwerp belangrijk en zijn doel is om ontwerp dat soms grenst aan beeldende kunst toegankelijk te maken voor een groot publiek. Een groot deel van de collectie uit de winkel van Edwin Pelser is terug te vinden in de Mini Market.