maandag 28 maart 2016

Relaxte samenwerking tussen Fatboy the Original en Lamzac

‘Fatboy the Original’ en ‘Lamzac’ werken vanaf vandaag samen met als doel het dagelijks leven nóg aangenamer te maken. Fatboy is al meer dan 10 jaar internationaal actief als lifestylebrand en heeft inmiddels een brede collectie aan designproducten, waaronder de iconische zitzak. Het bedrijf kan door de samenwerking met het innovatieve Lamzac, bekend van de met lucht gevulde zitzakken, consumenten wereldwijd nog beter faciliteren in loungen. Doordat beide zitzak producenten krachten en creativiteit gaan bundelen, ligt het moment van relaxen in een heerlijke zitzak altijd binnen handbereik. Het idee voor Lamzac is ontstaan in 2010. Na een lange nacht en weinig slaap kwam Marijn Oomen, de bedenker van het innovatieve product, erachter dat het leeg laten lopen van luchtbedden een stuk makkelijker ging dan het vullen. Deze constatering heeft geleid tot het idee een loungeproduct te maken waarbij het net zo gemakkelijk is om het te vullen met lucht, als om het leeg te laten lopen.

Loungen op lucht
Lamzac heeft inmiddels enkele zitzak modellen op de markt gebracht, waarvan de Lamzac Hangout de bekendste is. Dit is een zitzak die in een ogenblik gevuld wordt met lucht waardoor je vrijwel direct kunt loungen. Lamzac is dé original en heeft als underground merk een avontuurlijke en speelse inslag. Deze kenmerken komen goed naar voren in de social media aanpak: met het online plaatsen van korte filmpjes is Lamzac in korte tijd viraal gegaan. Inmiddels zijn er meer dan 50.000.000 mensen die met Lamzac in aanraking zijn gekomen op internet, met positieve reacties als gevolg. Fatboy is in 2002 opgericht door de Nederlander Alex Bergman. Het bedrijf is inmiddels flink gegroeid en in meer dan 60 landen actief. Fatboy gaat Lamzac helpen met het vermarkten van de unieke zitzak.

Original meets Original
Zowel Fatboy als Lamzac maken producten met een hoog ‘copycat’ gehalte. Nog voordat Fatboy groot was, werden er al regelmatig kopieën gesignaleerd. De geschiedenis herhaalt zich, want ook Lamzac heeft te maken met na-apers. Fatboy is zo gecharmeerd van het unieke Lamzac idee, dat Fatboy the Original zich nu hard maakt voor de Original van Lamzac.
Joost Verrest, marketing director Fatboy the Original: “De samenwerking met Lamzac past perfect in de strategie van Fatboy. Met regelmaat verbinden we ons aan nieuwe, opkomende ontwerpers of aan unieke en gewaagde ideeën die zich onderscheiden van de massa. Lamzac heeft met onder andere de Lamzac Hangout een frisse en vernieuwende manier van loungen geïntroduceerd waar wij veel potentieel in zien. Inmiddels is het product zo gewild, dat besloten is om Lamzac te koppelen aan Fatboy. Onder andere de communicatie en distributie gaan verzorgd worden door ons. Voor de consument zal dit betekenen dat de ‘Lamzac by Fatboy’ producten makkelijk te verkrijgen zullen zijn.”