woensdag 2 november 2016

IKEA wint bronzen Effie award


IKEA Nederland is in de prijzen gevallen tijdens de uitreiking van de Effie Awards 2017. Het woonwarenhuis nam een bronzen Effie in ontvangst voor de NOCKEBY bank campagne. De vakjury roemde de indrukwekkende commerciële en communicatieve resultaten van de campagne die onderdeel is van de merkpositionering ‘Aandacht maakt alles mooier’. De prestigieuze Effies werden vanavond voor de 32ste keer in Nederland uitgereikt tijdens een feestelijke gala-avond in het Concertgebouw in Amsterdam.


Country Communication Manager Mark Blok nam namens IKEA Nederland de prijs in ontvangst. “We zijn ontzettend blij met deze Effie voor de NOCKEBY bank campagne. Het maakt ons bijzonder trots dat de vakjury de kwaliteit in deze succesvolle campagne erkent. Vanuit de merkpositionering ‘Aandacht maakt alles mooier’ legt IKEA Nederland in marketingcommunicatie-uitingen de aandacht op het verhaal achter het merk. Echte verhalen, van hoe ontwerpers dagelijks met passie en vol energie werken aan nieuwe producten en collecties. Maar ook hoe we bij mensen thuis kijken naar hoe zij leven, wat hun dromen, behoeftes en frustraties zijn. Om zo een beter dagelijks leven voor zoveel mogelijk mensen te creëren. Daar doen we het voor.”

Kwaliteitsperceptie en meer bezoekers
De campagne binnen de merkpositionering ‘Aandacht maakt alles mooier’ toont het verhaal van de NOCKEBY bank, vertelt door productontwikkelaar Jerry Svensson. De bank, die ontwikkeld is als een boxspring, is een toonbeeld van Democratic Design van IKEA. Dit betekent dat de bank vorm, kwaliteit, functie, duurzaamheid combineert met een betaalbare prijs. In de campagneperiode van januari 2016 tot en met juni 2016 verwelkomde IKEA meer bezoekers, steeg de kwaliteitsperceptie en werd een recordaantal NOCKEBY banken verkocht. IKEA Nederland creëerde de bekroonde campagne in samenwerking met LEMZ.

 Gratis woonbrochures