maandag 2 januari 2017

Aandacht voor duurzaamheid in nieuwe tv commercial IKEA



Duurzaamheid betekent zuinig zijn op elkaar en op de wereld. Daarom gaat IKEA 100 procent voor duurzaam. In de nieuwe tv-commercial, die vanaf vandaag te zien is, vertelt Lisen Wirén - Manager Duurzaamheid bij IKEA - hoe het woonwarenhuis dit aanpakt. Zo wil zij in 2020 volledig energieneutraal zijn en uitsluitend gebruik maken van zonne- en windenergie. En helpt IKEA mensen een duurzamer leven thuis te leiden met slimme lifehacks. Bijvoorbeeld het vervangen van gloeilampen door led-verlichting, een waterbesparende kraan of simpele oplossingen voor het scheiden en recyclen van afval.




“Duurzaamheid is belangrijker dan ooit”, vertelt Lisen Wirén. “Het zit zo in de genen van IKEA en dat willen we graag aan iedereen laten weten. We zijn dagelijks op zoek naar innovatieve oplossingen om bijvoorbeeld water en energie te besparen en verspilling tegen te gaan. Dat doen we door zelf zonne- en windenergie op te wekken. Maar ook door restafval te recyclen tot nieuwe producten, zoals de KUNGSBACKA keukendeuren. We hebben in onze winkels heel veel producten om een duurzamer leven thuis mogelijk te maken. We zijn ervan overtuigd dat we samen echt verschil kunnen maken.”

Aandacht maakt alles mooier
De nieuwe campagne binnen de merkpositionering ‘Aandacht maakt alles mooier’ staat in het teken van duurzaamheid, één van de vijf pijlers van het Democratic Design principe van IKEA. Deze manier van ontwerpen, waardoor ieder product de juiste balans tussen vorm, functie, kwaliteit, duurzaamheid en een betaalbare prijs heeft, hanteert het woonwarenhuis al sinds 1976. Sinds september 2015 vertelt IKEA actief het verhaal over Democratic Design. Zo gaf eerder dit jaar Hoofd Design Marcus Engman uitleg over betaalbare kwaliteit en vertelde productontwikkelaar Jerry over Democratic Design aan de hand van de NOCKEBY bank. In de nieuwe Nederlandse tv-commercial komt Manager Duurzaamheid Lisen Wirén aan het woord.



 Gratis woonbrochures