zaterdag 18 september 2010

Er groeit iets moois: ik en mijn plant

Kamerplant_10cmMet planten kun je een persoonlijke relatie hebben. Het praten met planten of het geven van koosnaampjes is niet ongebruikelijk. Ga dit najaar eens “daten” met planten bij tuincentrum of bloemist. Je maakt daarbij elke dag kans op één van de 500 exemplaren van het unieke boek “Ik & Mijn Plant” van stichting Bloemenbureau Holland. Wanneer je je verdiept in kamerplanten, ontdek je wat ze voor jou kunnen betekenen. Met het boek krijgt elke plantrelatie een kans van slagen. Sterker nog, de kans is groot dat er iets moois groeit tussen jou en je plant!

Groene vriend
Er zijn zoveel verschillende kamerplanten dat er voor iedereen wel een match is. In het boek “Ik & Mijn Plant” heeft stichting Bloemenbureau Holland een plantentest ontwikkeld voor het vinden van jouw ideale groene partner. Aan de hand van een stappenplan kom je bij hem of haar terecht. Welke plant bij jou hoort? Sowieso wordt het een huisvriend… met benefits. In ruil voor een beetje verzorging geven kamerplanten namelijk veel terug. Ze geven een natuurlijke sfeer, hebben een rustgevende werking en zuiveren de lucht.

Gratis boek “Ik & Mijn Plant”
Iedereen die van 4 oktober tot en met 14 november 2010 voor minimaal € 15,- aan kamerplanten besteedt bij deelnemende bloemisten en tuincentra maakt dagelijks kans op één van de 500 gratis exclusieve boeken “Ik & Mijn Plant” (150 pagina’s) die dagelijks worden verloot. Het boek is een eenmalige uitgave en bevat, naast een plantentest, wetenswaardigheden en anekdotes over bijvoorbeeld het IQ van kamerplanten en de invloed op de psyche. Uiteraard krijg je eenvoudige verzorgingstips om de relatie met je plant optimaal te houden.

Meer informatie over deelname aan de actie van stichting Bloemenbureau Holland en een overzicht van deelnemende bloemisten en tuincentra vind je op www.ikenmijnplant.nl. De website is vanaf 1 oktober online.